torsdag 22 november 2012

Schackträning med Kent


Idag kom Kent tillbaka till oss och lärde oss nya saker om Schack. Han visade oss bla hur man gör PATT. Patt är en ställning i schack där spelaren som är vid draget inte kan göra något giltigt drag men inte heller står i schack och rockad som är när man kan byta plats med tornet och kungen. Då får inte tornen ha flyttat. På www.schackfyran.se kan man träna att spela schack på datorn. Man kan också välja hur smart man vill att datorn ska vara genom att välja svårighetsgrad.



Vi har också firad Mohammed som fyller 12 år idag. Han bjöd på en smaskig chokladtårta.

7 kommentarer:

  1. DET VAR KUL ATT KÖRA SCHACK

    SvaraRadera
  2. jag vann över melissa nästan alltid.Men jag kunne inte vinn över Leon.Han var jättesmart det var inte lätt att vinn över han.Jag kunne inte.

    SvaraRadera
  3. Jag skörde mot Larsa det var kul för hon vann men då lärde jag mig mtcket Larsa lärde jätte bra trix tack så jätte mycket Larsa utan dig skulle jag inte lära mig något

    SvaraRadera
  4. kul för dig då Nisrin

    SvaraRadera
  5. iqra äger det är sant . kommer du i håg på lunh rasten .

    SvaraRadera
  6. JA MILLESSA DET VAR KUL

    SvaraRadera
  7. jag vit iqra =D =D

    SvaraRadera