tisdag 9 april 2013

Medeltid och bio

Nu är lovet slut och vi är igång igen. I historia har Annika dragit igång ett stort arbetsområde om medeltiden, hur kul som helst. Det hände så mycket spännande i Sverige och i övriga Europa under medeltiden och en hel del som vi kan se spår av än i dag här i Linköping. Medeltiden är min favorittidsålder!
Har du koll på medeltiden och Linköping? Vilken eller vilka av dessa byggnader tror du byggdes på medeltiden?





Lämna ditt svar i kommentarsfältet!
I dag har vi varit på bio och sett den norska filmen Jörgen+Anne = sant. Många tycket att den var bra. Några tyckte att den var läskig och lite äcklig.

35 kommentarer:

  1. marwan + Neymar är bäst av hela värden12 april 2013 kl. 20:34

    LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ,SNIGA BILDER NATALIE

    SvaraRadera
  2. marwan + Neymar är bäst av hela värden12 april 2013 kl. 20:45

    OM DU SKULLE FÖLJA MED OSS SKULLE DU SOMNA PÅ SOLEN

    SvaraRadera
  3. marwan + Neymar är bäst av hela värden12 april 2013 kl. 20:46

    NATALIE SET PÅ TV IKVÄLL KNAL 6 :OK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Star wars? Har sett den förut. .. Ska rätta prov i stället.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. marwan + Neymar är bäst av hela värden12 april 2013 kl. 20:55

    VECKANS PROBLEM

    HON FÖDES 2 JANUARI HOPPAS DET ÄR RÄTT ?

    SvaraRadera
  5. marwan + Neymar är bäst av hela värden12 april 2013 kl. 21:24

    JA JAG HAR SET DEN FÖRUT 5 GÅNGER HAR JAG SET DEN

    SvaraRadera
  6. NATALIE JAG HAR INTE FÅTT
    PAPPRET OM ENGELISKA PRATAT PROV OK
    SÅ JAG VET INTE VAD JAG SKA TRÄNA PÅ

    SvaraRadera
    Svar
    1. KAN JAG FÅ DEN IMOROGON

      Radera
  7. Natalie vilken dag är det prat prov i eng svara snabbt tack

    SvaraRadera
  8. Natalie jag tror att eller jag vet att Linköpings domkyrka byggdes i medeltiden har jag RÄTT eller FEL svara snabbt

    SvaraRadera
  9. INTE den FÖRSTA bilden DEN andra bilden byggdes också i MEDELTIDEN

    SvaraRadera
  10. OCH den FÖRSTA också tror JAG

    SvaraRadera
  11. Natalie jag ,Jack och Jebril har bara kvar 4 uppgifter kvar i matte boken vi har t.o.m rättat några

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra. Vi ska börja med nytt kapitel nästa vecka..

      Radera
  12. Natalie jag vet. 12+53+60 timmar+60+60sekunder+24+360+53} Natalie är det rätt

    SvaraRadera
  13. sara äger på allt19 april 2013 kl. 21:54

    det blir 257 är det rätt

    SvaraRadera
  14. VAD SNYGGT FLICKA

    SvaraRadera
    Svar
    1. SNYGGISEN HAHAHAHAH

      Radera
    2. SÖTA KIM VA
      JAG SKOJAR

      Radera
    3. VEM ÄR DU
      SKRIV DIT NAMN
      ELLER VILKEN KLASS DU GÅR I

      Radera
    4. ÄR DU RÄDD ATT SARA SKA VET
      VEM DU ÄR
      ÄR DU:KILLE TJEJ

      Radera
    5. SNÄLLA SÄG VEM DU ÄR
      VI KOMMER INTE GÖR NÅGOT DUM
      VI VILL VET BARA VEM DU ÄR
      DU KAN SÄGA TILL MIG PÅ RASTEN IMORGON OK
      OM DU ÄR RÄDD ATT SARA SKA BLI ARG LEDSEN
      KAN JAG SÄGA TILL HENNE

      Radera
    6. IQRA ÄR BÄST I HELA VÄRDEN DET VET ALLA I HELA VÄRDEN UTAN MISSE23 april 2013 kl. 19:33

      JAG ÄR EN SNÄLLA FLLICK
      SOM INTE SKVALLRAR
      JAG KOMMER HELLER SÄGA TILL NÅGON
      VEM DU VAR OM DU SÄGER IMORGON PÅ RASTEN
      ELLER EFTER SKOLAN OK MIN VÄN
      JAG SKA GE DIG 20 KR 50 GODIS
      TILL OCH MED VILKEN DU VILL
      OK
      JAG KAN VAR DIN SLAV HELA TIDEN

      Radera
    7. IQRA ÄR BÄST I HELA VÄRDEN DET VET ALLA I HELA VÄRDEN UTAN MISSE23 april 2013 kl. 19:34

      SNÄLLA SÄG VEM DU ÄR

      Radera
    8. IQRA ÄR BÄST I HELA VÄRDEN DET VET ALLA I HELA VÄRDEN UTAN MISSE23 april 2013 kl. 19:38

      HEJDÅ ALLA JAG SKA
      KOMMA INNE OM EN VECKA
      OK I BLOGEN
      VI SES

      Radera
  15. VEM BRYR SIG JAG BRYR INTE OM MIG ÄN VEM DIG ÄR SÅ TYST

    SvaraRadera
  16. Jag bryr inte om mig än vem du är om du är tjej eller kille så tyst. Jag har inte tid att prata om masa strunt snack sorry. HEJ DÅ . OCH LÄGG AV MED DÄR DU HÅLLER PÅ MED ANNARS SÄGER JAG TILL NATALIE FATTAR DU .FATTA ELLER FATTA INTE JAG SKITER I

    SvaraRadera
  17. Jag vet att du menar mig med det där KIM det var min UPPSATS. Och plus du vågar inte ens skriva ditt namn på när du skriver kommentar hahahah. FEGIS

    SvaraRadera
  18. Va inte så kacksig

    SvaraRadera
  19. Sluta skriva taskiga kommentarer på bloggen annars stänger jag ner den så ni inte kan kommentera.

    SvaraRadera